Thursday, March 12, 2009

Bila Hati Mula Berkata-kata...

Bila hati aku mula berbicara....bila ianya mula berkata-kata...yang memerlukan aku untuk berfikir....ahhh....sangat payah bila hendak memikirkan sesuatu perkara itu.....
bila ingin berfikir..terasa ianya menyesak kan pemikiran dan hati...sungguh menyesakkan...alangkah bagus kalau hati dan pemikiran ku ini sebesar pandang bola....boleh la nak menyimpan pelbagai masalah...tapi kita fikirkan balik kalau Allah s.w.t mencipta hati dan otak kita sebesar padang bola....masyaAllah....subahanaAllah....di luar jangkauan macam mana la bentuk badan manusia kalau ianya terjadi....huhuh...entahlah....bayang kan jer la sendiri.....tapi bagi aku...aku tak dapat nak bayang kan...memnag di luar kawalan...arhhhh....aku dah mula merepek-repek...sudah lah ekin....stop it....huhuhuh

bila hati mula berbicara....kita kena berfikir positif dan negatif tentang perbicaraan hati kita ini....fikir baik dan buruk nya apa yang telah di bicarakan oleh hati kita ini.....sebelum melakukan...berfikir adakah wajar kita melakukan apa yg di suruh oleh hati....adakah selepas kita melakukan nya...kita berpuas hati dengan apa yang kita lakukan....atau adakah...lepas kita melakukan sesuatu pekara mengikut kata hati...kita akan menyesal???alangkah bagus kalau apa yang kita buat mengikut kata hati dapat memuaskan hati kita....alangakh bagus jikalau begitu...tapi kalau kita menyesal???apa pula tindakan kita???adakah kita perlu menyesal???atau memperbetulkan balik apa yang telah kita buat???jawapan apa kah yang paling sesuai untuk kita mengelakkan rasa menyesal itu timbul dalam hati ini....hurm....bagi aku...entah lah....aku masih lagi memikirkan....apa yang akan aku buat, sekiranya aku mengikut kata hati dan seleps itu aku menyesal....hurm...

bila hati mula berbicara....memikirkan....adakah tindakan aku..sikap aku...kata-kata yang keluar dari mulut aku....menyakitkan hati orang di sekelilingi aku....aduh....andai susah nya aku...jikalau aku tidak dapat mengawal sikap dan perlakuan aku....mesti sakit hati orang yang terasa dengan perlakuan aku yang tak dapat aku mengawal...kesian nya mereka jika mereka terasa.....wahai sahabat ku.....maaf kan la aku...jikalau kamu pernah terasa hati dengan sikap dan perlakuan ku....
maafkan lah....kerana aku selalu sahaja melakukan kesilapan tanpa aku sedari....

bila hati ku mula berbicara...

2 comments:

Unknown March 14, 2009 at 10:32 AM  

hehe...byk penulisan...cut paste or idea sendiri...join my chat room n followers

ekyns March 15, 2009 at 7:17 AM  

yg ini xder cut n paste.
luahan hati nie....

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP