Wednesday, March 11, 2009

Suatu Pengalaman...

Pengalaman dahulu mengajar aku untuk meneruskan kehidupan akan datang...
tapi...pengalaman dahulu adakah akan muncul untuk kedua kali nya??
Ya Allah....jauh la aku daripada pekara dulu muncul untuk kali kedua nya....
aku tak sanggup....cukup la sekali.....adakah aku ini tak serik-serik??
aku cukup serik....dan tak sanggup untuk menerima kali kedua.....

kehidupan???adakah kehidupan kita kena berlakon??
perlukah kita berlakon untuk menjalani kehidupan???
bagi aku...aku tak rasa kita kena berlakon untuk hidup....kenapa kita nak tipu diri sendiri dengan orang lain....kalau rasa tak puas hati..kita beterus terang...tapi...persoalan nya...
sanggup kah kita sebagai manusia untuk berterus terang??
adakah dengan beterus terang...kita boleh menyakitkan hati pihak lain??
hurm...banyak persoalan yang muncul untuk kita beterus terang dan tak berlakon.....

owh kehidupan....kalau difikirkan...tak sanggup nak hadapi...tak larat....rasa nak lari jauh-jauh....tapi apa akan aku dapat kalau aku lari kan diri dari dunia realiti....
mungkin aku akan bahagia buat sementara....tapi....akan muncul masalah lain...yang akan buat kita rasa ingin melarikan diri sekali lagi....fuhh...kalau gitu...sampai bila nak lari kan diri???nak tak nak...kena juga hadapi dunia realiti...selagi nyawa di kandung bandan....

tapi untuk hadapi...perlukan kekuatan dari segi mental dan fizikal....
adakah aku mempunyai kekuatan itu??
sekarang ini aku mendapat kekuatan dari keluarga aku....
tapi kalau aku kehilangan mereka....siapa yang dapat memberi kekuatan kepada aku...
kawan-kawan???entah la.....dengan apa berlaku di waktu zaman sekolah menengah dan di alam Universiti....aku tak terlalu percaya yang kawan dapat memberi kekuatan kepada aku....selain kawan???kawan lelaki....entah la....bila dah dipermainkan lelaki...cukup sukar untuk aku mempercayai lelaki....senang nak cakap....aku tak mempercayai sesiapa selain keluarga aku....
tapi jikalau aku tidak mempunyai family...aku harap dapat kekuatan dari DIA yang Maha Kuasa....

Ya Allah....adakah aku telah melukai perasaan manusia disekelilingi ku???
aku tak di anugerah kan sebagai seorang yang boleh membaca fikiran orang lain.....jadi aku tak tahu sama ada aku ada menyakitkan hati orang lain atau pun tidak.....
jikalau ada siapa-siapa yang baca blog ini...dan terasa aku pernah menyakitkan hati korang semua...tegur la aku....sapa la aku...supaya aku boleh memohon maaf atas kesilapan yang telah aku lakukan....aku insan yg lemah...tak sedar akan kesilapan yang telah aku lakukan....tegur lah aku atas kesilapan yang aku lakukan....

suara hati seorang gadis bernama Ashikin.....

1 comments:

yat218 March 12, 2009 at 12:45 AM  

ekin..sabar la dgn sume dugaan yg dtg..btl gak ko ckp, kite p'cye pd fmly kite jer..org sekeliling kite ni kdg2 cube nk jatuhkn kite..so kte kne la byk berjaga2 untuk meneruskan hidup ni..
teruskan buat ape yg kite rase betul..abaikan kata2 org yg menjatuhkan semangat kite.

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP