Tuesday, March 17, 2009

tak sabar rasanya....

salam.....hari ini entri aku pasal tak sabar rasanya.....heheh....apa lah yang aku tak sabar kan tu....

nak tahu...baca la blog aku ini..hehe.....

hurm.....banyak pekara yang aku tak sabar...tapi yang paling first kali aku tak sabar....nak habis kan diploma aku ini dengan cemerlang nya....huhuh...rasa tak sabar nak tinggal kan UITM segamat...dan menyambung pengajian ke peringkat Ijazah pula....tak sabar rasa nya nak mulakan kehidupan yang baru.....kehidupan yang lebih mencabar....huh....memang tak sabar...

kadang-kadang tu rasa rimas tinggal kat sini....rasa nak balik je tiap-tiap minggu...tapi nak buat macam mana....nak atau tak nak kena terima juga...sebab in ada lah salah satu cabaran yang telah di berikan oleh Dia.....lagipun semangat aku nak belajar sangat berkobar-kobar..dan semangat yang aku rasa sekarang ini tak sama macam sem-sem yang sebelum nya....cabaran yang datang untuk sem ini sangat mencabar...tapi aku buat ianya sebagai satu semangat untuk aku berjaya dalam pelajaran aku....aku dah tak hirau dengan apa yang berlaku....sebab aku tahu...kalau aku terlalu memikirkan nya..iany akan mendatangkan masalh buat aku....dari ia mendatang kan masalah buat aku....lebih baik aku buat tak tahu je masalah itu...walaupun aku ketahui masalh itu.....

memang rasa tak sabar nak lari dari masalah....tapi sampai bila boleh dari masalah kan....kemana kita pergi akan ada je masalah yang timbul....dari masalah dalaman hingga lah kepada masalah luaran.....dari pelbagai aspek masalah akan timbul....tapi....adakah mampu menempuh masalah dan cabaran itu???InsyaAllah...dengan Doa...segala masalah akan selesai....cuma kita tak tahu bila masalah itu akan selesai.....


huh....hurm..memang rasa tak sabarnya....

1 comments:

yat218 March 18, 2009 at 6:31 AM  

n bersbr...hehe...
x lame lg kite dok kat segamat ni...
poning palo den mikir kejo2 ni ha...
nak abih cepat2 jer rasenyer..

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP